Як узаконити будинок-самобуд без права на землю?

Житловий будинок, який зведений без дозвільних документів, вважається самочинним будівництвом. У такому випадку його буде дуже проблематично ввести в експлуатацію, підключити до комунікаційних мереж та мати законне право на володіння. Неналежне оформлення будинку унеможливить його подальший продаж, дарування чи надання у спадок. Це стосується інших житлових та не житлових споруд, які побудовані з порушенням діючих норм та правил. Якщо Ви придбали самочинно збудований будинок, чи отримали його у спадок, тоді  необхідно розпочати процедуру оформлення права власності. Ускладнюється цей процес тоді, коли земельна ділянка теж не була приватизована. У такому випадку слід звернутися до суду з метою визнання права власності на земельну ділянку.


У чинному законодавстві виписані правила, які дають можливість узаконення самовільного будівництва. Певні зміни та правки внесені до законодавчих документів, з метою належного контролю за будівництвом та позитивного вирішення питання самобудів. У Цивільному кодексі України визначено, що до самовільного будівництва відносяться споруди, які збудовані на ділянці, не призначеній для будівництва або не мають дозвільних документів, чи існують порушення норм будівництва та перепланування. При порушенні правил держава накладає певні адміністративні санкції на ініціатора будівництва, а саме: попередження, штраф, примусове знесення, що обмежує права на володіння об’єктами.


Забудовники можуть оформити необхідні документи, дотримавшись певного порядку. Насамперед, у законодавстві діють правила, за якими необхідно узаконити будинок ( до 300 м²), що збудований у періоди до 5 серпня 1992 року та з цього часу до 9 квітня 2015 року. Законодавством України передбачена процедура узаконення самовільно побудованого житла, відповідно до законодавчих норм. Власник повинен провести інженерно-технічне обстеження будівництва, потім звернутися з відповідною заявою до установи архітектурно-будівельного контролю, додавши документи на земельну ділянку, акт про готовність об’єкта, довідку про відповідність нормативним будівельним вимогам. Якщо всі надані документи відповідають чинному законодавству, то даний державний орган у термін не більше 10-ти днів має прийняти об’єкт в експлуатацію.


Наступним кроком буде звернення до органів місцевого самоврядування з метою реєстрації та отримання поштової адреси. Для цього знадобиться пакет відповідних документів,  що містить технічні дані про новобудову та інформацію щодо прав власності. Для багатьох громадян процедура узаконення самочинно збудованого об’єкту вважається проблемною, тому Миколаївський міський земельно-кадастровий центр готовий  виконати комплекс робіт, підготувавши всю необхідну документацію. Так Ви збережете свій час і нерви, а ми матимемо ще одного вдячного клієнта.